Back

OMA'S SOEP

Deliverables

Concept
Campaign
Key Visual
Product Design

About the project

Januari kan zwaar zijn voor onze mentale gezondheid, vooral op 'Blue Monday', de officieel meest deprimerende dag van het jaar. Oma's Soep is een sociaal merk die eenzaamheid tegengaat en verbinding stimuleert. Een merk dat opkomt voor ouderen die behoefte hebben aan gezelschap, vormt hierbij de partner.

Op 'Blue Monday' in 2024 werd de De Boodschap Mand-campagne gelanceerd in samenwerking met Albert Heijn en Oma’s Soep. De mand is niet alleen een middel om boodschappen mee te doen, maar ook een manier om een persoonlijke boodschap aan iemand te geven en zo contact te maken. Bezoekers kunnen kiezen tussen de gewone blauwe AH-mandjes of de speciale groene mandjes van Oma’s Soep. Door een groen mandje te kiezen, laat je zien dat je openstaat voor een gesprek met iemand anders die ook met een groen mandje door de winkel loopt, en wordt op een eenvoudige manier verbinding gecreëerd. De campagne genereerde bovendien een groot earned first PR-effect, met ruime aandacht in zowel traditionele media als op sociale kanalen. Het idee kwam uit mijn koker en is door ons proactief aan de klant voorgesteld. Zij waren enthousiast, waarna we het concept tot in detail hebben uitgewerkt.

No items found.