Back

VODAFONE 5G

Deliverables

Campaign
Key Visual

About the project

Sinds 2020 laat Vodafone op unieke manieren de kracht van 5G zien. Met snellere downloadsnelheden, minimale vertraging en een stabielere verbinding markeert 5G een belangrijke mijlpaal in telecommunicatie. Toch riep de nieuwe technologie in Nederland veel scepsis op. Vodafone wilde tijdens de landelijke uitrol uitgroeien tot dé 5G-provider van Nederland en aantonen dat 5G niet alleen sneller is, maar ook maatschappelijke impact heeft door mensen te verbinden en echte verandering mogelijk te maken.

Paralympisch wielrenner Tristan Bangma reed dankzij een speciaal ontwikkelde technologie als eerste blinde renner solo een wielerbaan. Met een fantastisch creatief team hebben we dit project gerealiseerd. Voor deze campagne was ik verantwoordelijk voor de key visual, het speciale pak en de helm van Bangma én de volledige eventaankleding ontworpen. De actie bewees dat 5G het onmogelijke mogelijk maakt en behaalde +51 miljoen mediareach en meer dan €900 K PR-waarde.

No items found.