
Naar aanleiding van de rebranding van 'Holthaus Legal' naar 'Counsel Collective' heb ik een nieuwe merkidentiteit ontwikkeld. Het doel: een frisse en onderscheidende positie innemen in de juridische markt. De uitdaging was een identiteit te creëren die zowel vertrouwen en expertise uitstraalt, als modern en toegankelijk voelt binnen een vaak formele en traditionele branche, met veel cliënten uit de creatieve- en influencerwereld.
Het concept ‘on-juridisch goed’ staat centraal bij Counsel Collective. Het merk beweegt zich in een industrie waar alles draait om reputatie en imago, maar positioneert zich anders: naast ondernemers, niet alleen bij problemen, maar voor oplossingen. Om te laten zien dat het dezelfde taal spreekt, de uitdagingen begrijpt en betrouwbaar is, kreeg Counsel Collective een on-juridisch mooie visuele identiteit. Hiermee biedt het merk een modern tegengeluid in de vaak saaie papierwereld en kleine lettertjes van juridische dienstverlening en advocatuur, en toont het contrast tussen de formele juridische wereld en een creatieve, buiten-de-box denkende, frisse benadering. Dit contrast is letterlijk terug te zien in de vormgeving van deze nieuwe branding. In de designs verschijnen twee werelden, verbonden, en tegelijk gescheiden, door een stapel papierwerk (het beeldmerk). Dit project heb ik van begin tot eind, van conceptontwikkeling tot drukwerk, zelfstandig gerealiseerd.


















