Back

CLOSED ON MONDAY

Deliverables

Brand Identity
Concept
Campaign

About the project

Closed on Monday is geen doorsnee bureau. Terwijl anderen hun week beginnen, sluiten zij juist de deuren. Elke maandag werkt het bureau helemaal gratis en voor niets voor non-profits. Een radicaal idee met een duidelijk doel: mens én planeet, een beetje beter maken. Niet door grootse beloftes, maar door de kracht van creativiteit. Een daad van lef, die vraagt om een identiteit die net zo eigenzinnig en uitgesproken is. Een bureau dat waanzinnig werk maakt voor zinnige merken.

De branding die ik heb ontwikkeld is dan ook allesbehalve braaf. Eigenzinnig, eigenaardig en uitgesproken. Buiten de comfortzone, omdat dat precies is waar vernieuwing ontstaat. Met een identiteit die vragen oproept en hoofden doet draaien, zet het bureau zich af tegen de voorspelbaarheid van de creatieve industrie. De visuele laag onderstreept dit: een speels maar uitdagend fel roze/paars kleurpalet dat schuurt, fotografie een beetje awkward en een tikkeltje vintage, typografie die net uit de pas loopt en een tone of voice die snerpend, ongefilterd en lekker direct is. Het resultaat is een merk dat niet alleen vertelt dat het anders is, maar dit ook in alles laat zien. Unsettling by design.

No items found.